Mustech

Ondernemen vanuit mijn visie

Facebook als marketingtool voor ondernemers

Facebook is opgericht in 2004, en heeft in de 15 jaar dat zij actief zijn het internet veroverd. Bijna elke Nederlander heeft een Facebookaccount, en velen gebruiken dit dagelijks om met elkaar in contact te komen, om nieuws te lezen en te delen, en om producten te kopen. Facebook heeft gezien dat hier veel vraag naar is, en stelt (kleine) ondernemers in staat om op talloze manieren gebruik te maken van hun platform. Sommigen doen dit zelf, maar dat kan een hoop werk opleveren. Anderen laten hunSocial media uitbesteden, en besparen hiermee zichzelf en hun bedrijf een hoop werk, terwijl ze de voordelen wel volop kunnen benutten.

Professioneel beheer van Facebook

Vele bedrijven hebben de keuze gemaakt om niet zelf alle zaken omtrent dit platform te regelen, maar voor Social media uitbesteden te kiezen. Zij kunnen niet alleen zorgen voor bijvoorbeeld reguliere posts op een account, maar kunnen via dit platform ook contact onderhouden met nieuwe en bestaande klanten, en kunnen rapporten voor u genereren die inzichten geven in de bezoekers en potentiële klandizie van het account. Daarnaast kunnen zij helpen met het opzetten van een account, en u tips geven over hoe u nog beter gebruik kunt maken van dit gigantische platform.

Een enorme doelgroep

U kunt dus met een Facebook-profiel een enorme doelgroep bereiken. Niet alleen jongeren maken tegenwoordig gebruik van dit sociale medium; ook veel volwassenen gebruiken dit voor dagelijks contact met vrienden, familie en kennissen. Ook senioren zijn tegenwoordig te vinden op dit platform, en maken er actief gebruik van. Deze enorme doelgroep is simpel en snel te bereiken, en via deze platforms kan dit bereik goedkoper, sneller en praktischer worden gerealiseerd dan dat via traditionele media ooit mogelijk zou zijn.