Zakelijke digitale communicatie met je doelgroep op een leuke manier
Zakelijke communicatie is communiceren met interne of externe stakeholders namens jouw bedrijf of functie. Goede zichtbaarheid voor jouw (potentiële) klanten en doelgroep is van essentieel belang. Door het inzetten van nieuwe kanalen, kun je net dat verschil maken dat ervoor zorgt dat de gebruikerservaring nog net een stukje beter is. Dit zorgt voor retentie. Een ideal kanaal voor het bereiken van je klanten en doelgroep is digital signage.
Wat is digital signage?
Digital signage wordt ook wel narrowcasting genoemd en is het communiceren met digitale schermen voor zowel intern als extern gebruik. Het is een redelijk nieuwe manier en je kunt door middel van dynamische content specifieke communicatie via een scherm naar de klant doen. Digital signage wordt op grote schaal ingezet in zowel in wachtkamers als grote venues ingezet. De opmaat van narrowcasting heeft de laatste jaren flink doorgezet en steeds meer toegankelijk gemaakt voor kleinere ondernemingen.
Digitale schermen
Om jouw content weer te geven heb je ook digitale schermen nodig. Deze hardware is apart bij te bestellen. Let wel dat niet alle digitale signage toepassingen geschikt zijn voor ieder systeem. Met digital signage hardware kun je direct communiceren met mensen die langslopen, bij jou op bezoek zijn of aan je eigen medewerkers. Je kunt het laatste nieuws delen en voor klanten kun je de gebruikerservaringen verder te verbeteren. De wachtkamer schermen bij de dokter of tandarts zijn ook voorbeelden van digital signage, maar ook de Ziggodome maakt gebruik van narrowcasting.
Voordelen van narrowcasting
- Nieuw communicatiekanaal waar je reeds bestaande content kunt gebruiken
- Besparing van drukwerk (brochures, posters en andere communicatiemiddelen)
- Digitaal is snel inzetbaar en eenvoudig aan te passen
- Eenvoudige marketing voeren voor meerdere landen
Met digital signage trek je de aandacht, inspireer je en overtuig je mensen. Het is één van de meest effectieve manieren om iemand te inspireren en storytelling goed over te brengen. Tegenwoordig is het voor veel bedrijven al goed mogelijk om te starten met digital signage. De drempel is hiervoor flink verlaagd. Waneer je de juiste middelen op het goede moment en een aansprekende boodschap op kun en zul jij het verschil maken bij klanten, medewerkers, patiënten of bezoekers.